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[DENICpublic-l] [DENIC#:2013071243004035] Hintergrundinformation zu Netzwerkausfall am 11. Juli 2013 - Background Information on Network Outag [...]
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- From: DENIC Business Services <dbs AT denic.de>
- To: public-l AT denic.de
- Subject: [DENICpublic-l] [DENIC#:2013071243004035] Hintergrundinformation zu Netzwerkausfall am 11. Juli 2013 - Background Information on Network Outag [...]
- Date: Fri, 12 Jul 2013 13:36:14 +0200
- Organization: DENIC eG
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512
Sehr geehrte Damen und Herren,
wie bereits gestern mitgeteilt und von Ihnen allen sicher bemerkt, gab es am
gestrigen Nachmittag ab ca. 14:00 Uhr einen längeren Ausfall des
Produktionsnetzes
inkl. der Außenanbindung am Standort Frankfurt.
Hintergrund des Netzwerkausfalls waren Konfigurationsänderungen an sämtlichen
Routern und Switches. Ziel der Änderungen war, die Netzwerksicherheit und
- -Stabilität zu optimieren.
Leider hat dabei ein Fehler zum Netzwerkausfall geführt, obwohl diese Änderung
vorher schon erfolgreich am Backupstandort durchgeführt wurde.
Um die Funktionsfähigkeit unseres Netzes wieder herzustellen, mussten alle
betroffenen Netzwerkkomponenten in geordneter Reihenfolge zurückgesetzt
werden.
Im letzten Schritt war das IPv6-Netz und damit die volle Verfügbarkeit unserer
Dienste gegen 19.00 Uhr wieder hergestellt.
Erst nach diesem letzten Schritt war auch der Dienst NAST für IPv6-Adressen
wieder
nutzbar.
Wir bitten, den Ausfall sowie die durch die verspätete Verfügbarkeit des
IPv6-Netzes entstandenen Unannehmlichkeiten zu entschuldigen.
Mit freundlichen Grüßen
+----------------------------------------------
Dear Madam or Sir,
Following up yesterday's notification concerning a lengthy outage, starting
around
14:00 CEST, of DENIC's productive network including all external connections,
at
our registry service location, in Frankfurt, which probably all of you will
have
noticed, please find below the related causal explanation.
The reason for the network failure were a number of configuration amendments
carried out on all routers and switches, with the aim to enhance overall
network
security and stability. Unfortunately, an error occurred in process which led
to
the network outage, despite the prior successful implementation of these very
same
amendments at the backup service location.
For the comprehensive restore of our network, all related network components
had
to be reset, in predefined operational sequence.
In the last step, the IPv6 network and thus the full availability of all DENIC
services was re-established, at around 19:00 CEST.
Only after the implementation of this final step, the NAST service for IPv6
addresses, too, was available for use again.
Kindly accept our apologies for the above outage along with all inconveniences
incurred as a result of the delayed availability of the IPv6 network.
Kind regards
- --
Business Services
DENIC eG
Kaiserstraße 75-77
60329 Frankfurt am Main
GERMANY
E-Mail: dbs AT denic.de
Fon: +49 69 27235-272
Fax: +49 69 27235-234
http://www.denic.de
PGP-KeyID: 0xF81AE61F, Fingerprint: 4943 3AA7 6A85 306E 23A4 A1AC D4B9 6CF6
F81A E61F
Angaben nach § 25a Absatz 1 GenG:
DENIC eG (Sitz: Frankfurt am Main)
Vorstand: Sabine Dolderer, Helga Krüger, Carsten Schiefner, Dr. Jörg Schweiger
Vorsitzender des Aufsichtsrats: Thomas Keller
Eingetragen unter Nr. 770 im Genossenschaftsregister, Amtsgericht Frankfurt
am Main
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.4.5 (GNU/Linux)
iD8DBQFR3+ou1Lls9vga5h8RCifkAJwJe3CYXRWu8gjSRYnoK24AgMyQFwCg0NUG
/V6XWShD6w7NBW3VuLO8sRc=
=mAsY
-----END PGP SIGNATURE-----
____________________________________
Mailinglist-Managenment:
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- [DENICpublic-l] [DENIC#:2013071243004035] Hintergrundinformation zu Netzwerkausfall am 11. Juli 2013 - Background Information on Network Outag [...], DENIC Business Services, 07/12/2013
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