public-l - Re: Re: [DENICpublic-l] Nameserver im selben Subnetz

Re: Re: [DENICpublic-l] Nameserver im selben Subnetz

  • From: Andre Grueneberg <andre AT grueneberg.de>
  • To: Sabine Dolderer/Denic <dolderer AT denic.de>
  • Cc: Peter Meyer <mail AT SF6.de>, public-l AT denic.de
  • Subject: Re: Re: [DENICpublic-l] Nameserver im selben Subnetz
  • Date: Tue, 30 Jul 2002 23:46:12 +0200

Sabine Dolderer/Denic wrote:
> Nein. Wenn die Namensauflösung noch funktioniert, wir bei einem temporären
> Ausfall zum einen noch die Mail gequeued und nicht als unzustellbar
> zurückgeschickt und die Webclients verhalten sich ebenfalls sinnvoller
> (Host unreachable versus Host unknown).

Ich mag DJBs Art auch nicht wirklich, aber seine Aussagen kann man
selten widerlegen...

<http://cr.yp.to/djbdns/third-party.html>:
* ``Third-party DNS means the difference between email being requeued
and email bouncing.'' No, it doesn't. Mail transfer agents defer
delivery attempts when DNS servers are unreachable, just as they defer
delivery attempts when SMTP servers are unreachable.
* ``Clients react differently to inability to resolve than inability to
connect, and reactions to the former are not always as desirable.''
This vague claim appears without justification in RFC 2182.

und wieso interessiert sich das DeNIC dafür, welche Fehlermeldung ein
Web-Client ausgibt?

*grübel*

Andre
--